Heleats-brändin ja Heleats-markkinoinnin synty

Tervehdys!

Haluan ensimmäisessä kirjoituksessani kertoa teille lyhyesti tarinan Heleatsin synnystä.

Moni helsinkiläinen on oppinut viimeisen kahden vuoden aikana tunnistamaan tunnisteen #heleats. #heleats on tunniste, minkä lanseerasimme Instagramissa vuoden 2014 loppupuolella. Olemme onnistuneet luomaan sosiaalisen median ilmiön, mitä paikalliset käyttävät jakaessaan ruokaan ja juomaan liittyvää sisältöä sosiaalisessa mediassa. Tunniste on ikään kuin paras ruokamatkaopas Helsinkiin ja tunnisteen alta löytyy nykypäivänä lähes 20 000 kuvaa.

heleats-tunniste
#heleats-tunniste Instagramissa

Heleatsissä on ensimmäisten vuosien aikana yhdistynyt intohimo sähköiseen liiketoimintaan, ruokaan ja elämysalaan. Some on ollut markkinointimielessä osa arkeani jo lähes 10 vuotta ja vuonna 2011 restonomiopintojeni opinnäytetyökin käsitteli aihetta Sosiaalisen median hyödyntäminen hotellin markkinointiviestinnässä. Opintojen saralla täydensin osaamistani Haaga-Helian matkailun sähköisen liiketoiminnan erikoistumisopintojen muodossa vuonna 2014, minkä myötä roihahti kipinä sähköiseen liiketoimintaan. Ajattelin, että ainoa tapa oikeasti tulla sähköisen liiketoiminnan ammattilaiseksi on tehdä sitä itse. Aihepiiriä miettiessäni ja avovaimoni Nooran kanssa asiaa pohtiessani huomasimme markkinaraon Instagramissa helsinkiläisen ruokakulttuurin lähettiläinä. Tuohon aikaan Instagramista ei löytynyt yhtään ruokaan ja ravintoloihin keskittyvää tiliä Helsingistä vaikka ruoka on pitkään ollut yksi kuvatuimmista aiheista. Näin Heleats siis lyhykäisyydessään syntyi.

Instagramissa toiminta lähti kasvuun pikaisesti ja halusimme laajentaa kanaviamme verkossa. Projekteja on aina hauskempi tehdä porukassa, joten pari kaveria Lari ja Antti hyppäsivät mukaan toimintaan; Lari koodaamaan mediasivustoa www.heleats.com ja Antti tuottamaan kuva- ja videosisältöä. Noora on luonnollisesti ollut mukana toiminnassa enemmän ja vähemmän aktiivisesti ja tänä keväänä hän ottaa pitkälti vastuun Heleatsin somesta sekä tuottaa kumppaneillemme somesisältöä. Vuoden 2016 alussa tiimimme vahvistui myös keittiöpuolen visionärillä Joonalla, jolla on vahva keittiötausta sekä intohimoinen suhde bisnekseen. Joona on pitkälti vastannut somesisällön tuotannostamme. Matkan varrella on toki ollut mukana mahtavia yhteistyökumppaneita perhettä ja kavereita unohtamatta.

Muutamassa kuukaudessa olimme rakentaneet monikanavaisen verkkobrändin. Niin sanotussa ensimmäisessä vaiheessa keskityimme sisällön tuotantoon omissa kanavissamme sekä erilaisiin yhteistöihin alan toimijoiden kanssa. Olemme tehneet vierailuja lukuisiin ravintoloihin sekä muutamaan hotelliin sisältömarkkinointiyhteistyön muodossa kuten Ravintola Gröniin hieman ravintolan avauksen jälkeen sekä LÅNGVIKiin tänä keväänä.

Olemme tarttuneet tilaisuuksiin ja tehneet monipuolisia projekteja Helsingin ravintolakentällä kuten somekampanjan yhteistyössä Torikortteleiden kanssa Streat Helsinki -tapahtumassa sekä suunnitelleet ja toteuttaneet oman illalliskonseptin #heleatsmenun yhteistyönä. #heleatsmenu-projekti huipentui 130 henkilön illallistapahtumaan keväällä 2016, minkä koordinoimme, myimme ja markkinoimme. Olimme myös mukana koko vuoden 2016 ajan Visit Helsingin #HelsinkiSecret -Residence projektissa pääyhteistyökumppanina yhdessä muun muassa Finnairin ja Finlaysonin kanssa.

#HelsinkiSecret -Residence paikallinen ruokakassi

Hiljattain olemme tiivistäneet yhteistyötä alan toimijoiden kanssa, minkä myötä olemme laajentaneet palveluvalikoimaamme hotelli,- ravintola- ja elintarvikealan toimijoille. Olemme toteuttaneet asiakkaillemme verkkomarkkinoinnin kanavien optimointia, sisällöntuotantoa, valokuvausta, sosiaalisen median markkinointia ja kaikkea siltä väliltä. Päämäärämme alusta asti on ollut omalta osaltamme edistää Helsingin ruokakulttuuria. Tarjoamalla palvelujamme alan toimijoille autamme heitä edistämään markkinointiaan ja myyntiään, mikä taas johtaa koko destinaation houkuttelevuuden kasvuun. 

Tämä sivusto www.heleats.fi on luotu kertomaan miten me voisimme yhteistyössä kasvattaa liikevaihtoasi some- ja verkkomarkkinoinnin avulla. Tulemme julkaisemaan säännöllisesti vinkkejä blogikirjoitusten muodossa. Ennen seuraavaa kirjoitusta voit vaikka käydä lukaisemassa vinkkejä verkko- ja somemarkkinointiin Tuomolan Antin Misat Tikkiin -sivustolta.

Ota rohkeasti yhteyttä ja kasvatetaan myyntiäsi verkko- ja somemarkkinoinnin avulla.

Markus Veikkolainen
+358 44 333 4374
markus@heleats.com
www.linkedin.com/in/mveikkolainen

 

Tilaa uudet artikkelit automaattisesti sähköpostiisi toimitettuna!

2 Comments

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *