Vihti-menu pop up -illallinen – epäsuomalainen tapahtuma, maailmanluokan toteutus

Vihti-menu pop up -illallinen – epäsuomalainen tapahtuma, maailmanluokan toteutus

Vihtiläisten yrittäjien yhteistyössä toteuttama Vihti-menu pop up -illallinen nautittiin lauantaina 21.4.2018 Hiisi Hotel Nummelassa hyvin epäsuomalaisessa ilmapiirissä. Tapahtuma myytiin loppuun jo muutama päivä ennen itse tapahtumaa ja illallispäivänä vieraat istutettiin noin kahdeksan henkilön pöytiin ventovieraiden ihmisten kanssa eikä musiikkiakaan muistettu laittaa päälle. Illallisen kesto lähenteli neljää tuntia ja tässä vaiheessa olisi voinut luulla, että ilta oli pitkä ja hiljainen. Järjestäjien ja vieraiden iloiseksi yllätykseksi ilta kului kuin siivillä. Etelä-eurooppalaiseen tapaan puheensorina täytti majoitushuoneet, mihin illallispöydät olivat katettu. Keittiöstä kantautui lumoavat tuoksut, kun keittiön mestarit Joona Lehto, Konsta Karvonen ja Mikko Pakola laittoivat parastaan. Paikallisten makujen yhdistäminen ruoassa ja juomassa onnistui erinomaisesti noin seitsemän ruokalajin Vihti-menussa. Tapahtuman aikana illan onnistumista mitattiin tyhjillä laseilla ja lautasilla sekä puheensorinan voimakkuudella. Näiden perusteella voitiin jo aavistella, että ilta oli onnistunut. Vierailta tuli mukavia palautteita tapahtuman jälkeen ja Suomen suosituimpiin ruokablogeihin lukeutuvan Sillä Sipulin pariskunta Merituuli ja Jukka Hemilä kuvailivat blogikirjoituksessaan illallista seuraavasti ”Paikalliset kasvatetut raaka-aineet ylpeilivät lautasella metsän aarteiden kanssa sulassa sovussa. Arvostamamme tuhlailematon kärsästä...
Read More
Terveisiä Industry Leaders Summitista Barcelonasta

Terveisiä Industry Leaders Summitista Barcelonasta

Minulla oli ilo osallistua TravelClickin EMEA Industry Leaders Summittiin Barcelonassa viime viikolla. TravelClick oli kutsunut tiiviin joukon hotellikonsultteja ja hotellialan asiantuntijoita ympäri EMEA-aluetta yhdessä TravelClickin innovatiivisten johtajien kanssa paikan päälle päivän mittaiseen seminaariin. Päivän tavoitteena oli luoda pohja yhteistyölle sekä verkostoitua muiden ammattilaisten kanssa. Päivän aiheina oli teknologian ja sähköisen liiketoiminnan hyödyntäminen, ja miten näitä osa-alueita hyödyntämällä voisimme yhdessä auttaa kumppaneitamme kehittämään omaa toimintaansa. Kokoushuone oli täynnä osaamista ja ammattitaitoa. Ajattelet varmaan, että mitä meikäläinen tekee tuollaisten konkareiden seurassa. Totta puhuakseni mietin välillä ihan samaa. Päivän agendalla oli keskustelua teknologian kehittymisestä ja uusista innovaatioista. Ottaen huomioon päivän agendan voin sanoa, että olin oikeassa paikassa. Minulla ei ole useiden kymmenien vuosien kokemusta ja tietotaitoa hospitality-alalta, mutta samaan hengen vetoon sanottakoon, että olen uteliaampi kuin moni muu ja minulla on uskallusta kokeilla uusia teknologioita ja innovaatioita toiminnan kehittämiseksi. Kuten moni teistäkin tietää testaa ja opi -kulttuuri on osa meikäläisen dna:ta ja vahvuuteni on toteuttaa kaupallisia projekteja tehokkaasti. "Olen uteliaampi kuin moni muu ja minulla...
Read More
Heleats lähtee mukaan mullistamaan kokous- ja tapahtumatilojen verkkovaraamista

Heleats lähtee mukaan mullistamaan kokous- ja tapahtumatilojen verkkovaraamista

Heleats aloittaa yhteistyön suomalaisen kovassa nosteessa olevan MeetingPackage.comin kanssa. MeetingPackage.com on maailman edistyneimpiä kokous- ja tapahtumatilojen verkkovarausmoottoripalveluntarjoajia sekä globaali markkinapaikka kokouksille ja tapahtumille.  Yhteistyö tukee molempien toimijoiden toimintaa upeasti. Heleats tuo kokemuksellaan yhteistyöhön hotelli- ja tilantarjoajan näkökulman, mikä tuo lisäarvoa MeetingPackage.comille tuotekehityksen sekä myynnin näkökulmasta. MeetingPackage.com yhteistyö on luonnollinen kumppanuus Heleatsille sähköisen liiketoiminnan sekä jakelun kehittämisen näkökulmasta. Molempien suurena tavoitteena on olla mullistamassa ja kehittämässä koko alan toimintaa. Heleatsin Markus Veikkolainen uskoo vahvasti kokous- ja tapahtumatilojen siirtyvän entistä enemmän verkkoon. Jos miettii tilavarausprosessia perinteisesti saattaa kulua jopa viikko ennen kuin tapahtuman järjestäjä on saanut tarjouksia tai saatavuustietoja palveluntarjoajilta. Sen sijaan verkossa varaajalla on mahdollisuus vertailla ja nähdä reaaliaikainen saatavuus sekä tehdä varaus muutamalla klikkauksella. Hotel Katajanokalla on erinomainen esimerkki MeetingPackage.comin kanssa toteutetusta verkkovarausmoottorista. Palveluntarjoajan näkökulmasta verkkovaraaminen mahdollistaa myös resurssien tehokkaamman käyttämisen sekä paremman palvelun tarjoamisen. Tulee aina olemaan varaajia, jotka preferoivat henkilökohtaista palvelua. Tarjoamalla verkkovarausmahdollisuuden varaajat, jotka haluavat varata itsenäisesti saavat siihen mahdollisuuden ja samaan aikaan palveluntarjoajan tiimille jää enemmän aikaa henkilökohtaisen palvelun tarjoamiseen...
Read More
Uusi huoneistohotelli Hiisi Homes nostaa Nummelan maailmankartalle

Uusi huoneistohotelli Hiisi Homes nostaa Nummelan maailmankartalle

Alkuvuosi on lähtenyt vauhdikkaasti liikenteeseen erilaisten projektien myötä. Yksi projekti, mihin lähdin mukaan on Hiisi Homes. Perustimme vuoden alussa operatiivisen yhtiön Hiisi Experience Groupin, mikä tarjoaa asumis- ja elämyspalveluita. Erikssonin Niklas käynnisteli toimintaa jo syksyllä parin kalustetun asunnon myötä ja alkuvuodesta kasvua on lähdetty hakemaan vauhdilla. Oma roolini yrityksessä painottuu vahvimmille osaamisalueilleni eli sähköisen liiketoiminnan sekä myynnin kehittämiseen. Käytännössä tarjoamme alkuun asumispalveluita sekä elämyksiä kalustettujen asuntojen sekä itsepalveluhotellien muodossa. Visionamme on olla pohjoismaiden palvelevin itsepalvelumajoituskonsepti.  Oman majoitusliikkeen perustaminen tukee erinomaisesti Heleatsin toimintaa. Hiisi Homesin avulla pystyn varmistamaan, että minulla on jatkuva välitön yhteys majoitusbusinekseen ja markkinaan myös yrittäjän näkökulmasta, mikä varmistaa ajan hermolla pysymisen. Minulla on myös huikea mahdollisuus lähteä kokeilemaan uusia innovaatioita ja teknologioita ensin omassa yrityksessäni ja kerryttää kokemuksia ennen kuin etsimme yhdessä ratkaisuja Heleatsin kumppanihotellien toiminnan kehittämiseen. Ota rohkeasti siis yhteyttä, jos tarvitset majoitusta Länsi-Uudellamaalla tai Espoossa. Raportoin täällä blogissani Hiisi Homesin toiminnan kehittymisestä pikkuhiljaa. Laita some (Facebook & Instagram) seurantaan, jos haluat nähdä reaaliajassa, mitä Hiisi Homesilla tapahtuu. Jaan...
Read More
Mitä palveluita Hotel and Eats Agency tarjoaa?

Mitä palveluita Hotel and Eats Agency tarjoaa?

Yrittäjän arki alkoi tällä viikolla, joten taitaa olla hyvä aika hieman kertoa, mitä käytännössä tulen yrittäjänä tekemään. Jos et vielä ollut tietoinen asiasta niin joulun aikaan jätin huikean tiimin ja erinomaisen työpaikan Primehotelsilla taakseni (onnekseni tulen näkemään tiimiä tulevaisuudessakin ja pääsen työskentelemään kasvuyhtiön kanssa yhteistyökumppanin roolissa). Päätin, että on korkea aika lähteä kokeilemaan miten omat siivet kantavat - toteuttaa unelmani ja ryhtyä yrittäjäksi. Viime viikkojen aikana minulta on kysytty useasti, mitä minä oikein alan tekemään, kun lähden yrittäjäksi. Toistaiseksi paras keksimäni vastaus on, että alan myymään itseäni tavoitteenani mullistaa hospitality-alaa. Tämä kiteyttää mielestäni suunnitelmani pähkinänkuoressa. Yritykseni Heleats Oy on kasvanut ruokamediasta monipuoliseksi Hotel and Eats Agencyksi tarjoten kaupallisia ratkaisuja hospitality-alan toimijoille. Henkilökohtaisesti tulen keskittymään erikoisosaamiseeni eli sähköiseen liiketoimintaan, jakelukanavien hallintaan sekä revenue managementiin liittyvien palvelujen tarjoamiseen. Autamme mielellämme myös laaja-alaisesti erilaisten myyntiin ja markkinointiin liittyvien projektien kanssa. Tiimillämme on vahva osaaminen myös perinteisemmän myynnin ja markkinoinnin saralta. Meidän kokkitaustainen rautainen keittiöammattilainen Joona Lehto mahdollistaa myös menu- ja ravintolakonseptisuunnitteluun liittyvät projektit ja kehitystehtävät. Tässä...
Read More
Mitä on yrittäjyys

Mitä on yrittäjyys

Mitä on yrittäjyys? Noin neljä vuotta sitten minua taisi purra yrittäjyyskärpänen oikein pahemman kerran. Olin aloittanut opiskelemaan Haaga-Heliassa työni ohessa matkailun sähköisen liiketoiminnan erikoistumisopintoja. Oikeastaan jo restonomiopintojeni aikana aikoinaan kiinnostuin sähköisestä liiketoiminnasta ja aloin jo omatoimisesti hankkimaan lisää tietoa ja opiskelemaan sähköisen liiketoiminnan saloja. Kuten aikaisemmasta kirjoituksestani olettekin varmasti lukeneet (jos et niin pääset tästä edelliseen kirjoitukseeni) tein aikoinaan jo restonomiopintojeni opinnäytetyön sosiaalisen median hyödyntämisestä hotellin markkinointiviestinnässä vuonna 2011. Some on siis ollut osa arkeani jo noin vuosikymmenen ajan ja lähes puolet siitä ammattillisessä mielessä. Tätä tekstiä kirjoitellessani minulle oikeastaan vasta kirkastui, mitä se yrittäjyys oikein sitten on, mutta palataan siihen tekstin lopussa. Avaan tässä hieman taustoja ennen loppukliimaksia, mutta halutessasi voit skipata suoraan loppuun. Positiivista painostusta Matkailun sähköisen liiketoiminnan erikoistumisopinnot ja opintojen vetäjä nettimarkkinointiguru Ilkka Kauppinen saivat viimeistään luotua minulle palon yrittäjyyteen. Ilkka on muuten nykypäivänä myös startup-yrittäjä valloittamassa maailmaa Suomen upeasta luonnosta ammentaen. Tutustu Ilkan Arctic Warriors -yritykseen täällä. Erikoistumisopinnot käsittelivät laaja-alaisesti sähköistä liiketoimintaa verkkomarkkinoinnista, somemarkkinointiin ja videosisältöihin. Opinnot kestivät vuoden verran ja jälkimmäisen...
Read More
Heleatsin synty

Heleatsin synty

Heleats-brändin ja Heleats-markkinoinnin synty Tervehdys! Haluan ensimmäisessä kirjoituksessani kertoa teille lyhyesti tarinan Heleatsin synnystä. Moni helsinkiläinen on oppinut viimeisen kahden vuoden aikana tunnistamaan tunnisteen #heleats. #heleats on tunniste, minkä lanseerasimme Instagramissa vuoden 2014 loppupuolella. Olemme onnistuneet luomaan sosiaalisen median ilmiön, mitä paikalliset käyttävät jakaessaan ruokaan ja juomaan liittyvää sisältöä sosiaalisessa mediassa. Tunniste on ikään kuin paras ruokamatkaopas Helsinkiin ja tunnisteen alta löytyy nykypäivänä lähes 20 000 kuvaa. Heleatsissä on ensimmäisten vuosien aikana yhdistynyt intohimo sähköiseen liiketoimintaan, ruokaan ja elämysalaan. Some on ollut markkinointimielessä osa arkeani jo lähes 10 vuotta ja vuonna 2011 restonomiopintojeni opinnäytetyökin käsitteli aihetta Sosiaalisen median hyödyntäminen hotellin markkinointiviestinnässä. Opintojen saralla täydensin osaamistani Haaga-Helian matkailun sähköisen liiketoiminnan erikoistumisopintojen muodossa vuonna 2014, minkä myötä roihahti kipinä sähköiseen liiketoimintaan. Ajattelin, että ainoa tapa oikeasti tulla sähköisen liiketoiminnan ammattilaiseksi on tehdä sitä itse. Aihepiiriä miettiessäni ja avovaimoni Nooran kanssa asiaa pohtiessani huomasimme markkinaraon Instagramissa helsinkiläisen ruokakulttuurin lähettiläinä. Tuohon aikaan Instagramista ei löytynyt yhtään ruokaan ja ravintoloihin keskittyvää tiliä Helsingistä vaikka ruoka on pitkään ollut yksi kuvatuimmista...
Read More